Jak to chodí v irské domácnosti

čtvrtek 24. prosince 2009

v gumákách na gauči


Rozdíly jsou patrné už na první pohled - Když jsem přišla poprvé do svého nového "domova", tak jsem si automaticky svlékla boty u dvěří, bundu na věšák, dala si kurf do pokoje, vybalila, převlíkla se, atd... Potom jsem přišla do obýváku a docela mě zarazilo, že maj na sobě ještě boty (jako oni se v nich válej i na posteli?!...), bundu, džíny... prostě doma fungujou tak, jak přišli z venčí. A jako maj tu překvapivě čisto.... což mi bylo záhadou, ale jak jsem se později dopátrala, tak je to každodením úklidem :)) Nicméně je tohle zvyk, mít na sobě neustále boty, na který se dá velmi rychle zvyknout :)

odpolední večeře bez oběda


Druhý den mě vzala paní domu na obhlídku okolí (nádhera.. historická atmosféra by se tu dala krájet!), celé dopoledne, hnedka po snídani jsme jezdili v autě a všechno mi ukazovala (pláže, supermarket, útesy, fitko..), odpoledne jsme přijeli domů a jaké bylo moje překvapení, když celá rodina se bavili o večeři... jako v 14:30 oni večeří?? Tak jsem se na to zeptala a bylo mi odpovězeno, že večeře je největší jídlo dne - proto je v tuto hodinu a je to tak udělaný hlavně kvůli dětem a jejich trávení jídla. Oběd se tím pádem vynechává.. Po večeři, tzn. kolem 18:00 je tzv. Supper (čti sopr), to je taková druhá večeře, podle mě spíš sváča (obvykle toasty, pizza, čaj s mlíkem...). Na tenhle režim si zvyknout bude asi horší..


trošku prasátka


Moje práce je dostat ráno děti z postele, nakrmit je, ustrojit je a zavést do školy... První den, kdy jsem je vzbudila (trvalo to asi 15 minut..), tak sem je automaticky poslala se umejt (zuby, ksichtík...), ale to jsem asi chtěla moc, oni totiž na mě koukaly jak zjara co to po nich chci... Irové si totiž po ránu nečistej zuby, natož mejou obličeje... Takže teďka už tuhle pasáž vynechávám, abych předešla konfliktům:)


"fatty" snídaně


Dneska mi byla předložena typicky irská snídaně, která se skládala ze slaniny, buřtíků, a čehosi co vypadalo jako placka z jitrnice a z krup.. a k tomu se přikusuje toast. Tak jsem to decetně odmítla, protože bych asi jinak strávila celé dopoledne na záchodě.. jak znám svůj stomach :D

Zítra máme Vánoce (25.12.), příjde Santa Clause (irsky čti Santí Klóz), dárky nepřiveze, protože ty už máme asi 14 pod stromkem, ale přiveze krocana s bramborama a s růžičkovou kapustou, vánoční pudink, molted wine (čti svařák)... napíšu, nafotím :D

Comments

No response to “Jak to chodí v irské domácnosti”
Post a Comment | Komentáře k příspěvku (Atom)

Okomentovat