Káva, Čaj, Rum, Bum... a vysavač

úterý 29. června 2010

Jak jsem se asi již zmínila, bydlím v rodině Indky (jmenuje se Naps) a Jamajčana (Chris). Jejich dům mě skutečně nebaví, ale za to mě baví věci co tu nacházím...


Když mi poprvé ukázala jejich vysavač, tak jsem stěží potlačovala smích - No to jste neviděli! Vypadá jako z přelomu století... a oni s ním stále vysávají? A jak saje! Za to by se nemusela stydět žádná frajerka:)



A co teprve ty úžasný Masala koření (různý druhy masal, každý druh má svoji "vesnici původu", která ji tradičně používá), je to tady nasáklý všechno ostrým curry (do kterýho jsem mimochodem naložila maso a dala dětem k večeři - já jsem mohla p*srat jak to pálilo a oni to snědly ani nemrkly?! - Srí Lanka verzi si nekupujte:)... Pořád tu musím pít masala chai čaj - poctivej, indickej, to koření vás příjemně palí na patře i když do něj dáte mlíko a med. Je opravdu úúúžasnej!


Ale nic není proti tomu, že tu z ničeho nic objevím pytlíček kávy s popiskem " Blue Mountains". Byla jsem trošku v šoku, protože to je jedna z nejdražších káv na světě, tedy z Jamajky. Totiž tady ta rodina nevypadá bůhví jak prachatě. Naps mi řekla, že ji Chris dostal od jeho rodičů, kteří stále pracují na plantážích... a že jim sice chutná, ale nejsou to "kofí lávři".. Tak asi zbyde jen na mě :D

Oni jsou spíš na rum. Jejich sbírka rumů z jednotlivejch ostrovů v Karibiku je opravdu úchvatná (Barbados, Panenské Ostrovy, Caymanské o., Haity atd atd) ... kdyby tu nebylo 36°C, tak je dávno testuju :) Jo a víte co je nejtradičnější jídlo na Jamajce? Rýže s červenými fazolemi, což jsem se dočetla z karibský kuchařky, co tu maj hnedka vedle J. Olivera a G.Ramsaye. Jo a pozor - mají tu i ČESKOU KUCHAŘKU!!! A ona smaží i řízky... :D

Comments

4 Responses to “Káva, Čaj, Rum, Bum... a vysavač”
Post a Comment | Komentáře k příspěvku (Atom)

Anonymní řekl(a)...
30. června 2010 v 11:33

Jamajka Rum :-)...mazec

všimni si té becherovky vedle :))

Anonymní řekl(a)...
30. června 2010 v 18:13

v rámci debordelizace priletim na víkend a těchto lahví, koření i kávy Tě ráda zbavím:))))

myslím, že by jste se měli všichni podepisovat :)

Okomentovat